Tilaaminen xplora.fi-verkkokaupasta

Mikäli toimitus-, palautus- tai takuuasiat mietityttävät, olet tullut oikeaan paikkaan. Tältä sivulta löydät tiedot ja ohjeet Xploran virallisesta verkkokaupasta tilaamiseen.

Kellopuhelimen tilaaminen xplora.fi-verkkokaupasta.

Voit tutustua eri kellopuhelinmalleihin ja niiden erilaisiin ominaisuuksiin klikkaamalla tuotteen nimeä tai kuvaa tuotelistassa.

Valitse haluamasi kellomalli, sen väri sekä sinulle parhaiten sopiva liittymätilaus. Xplora.fi-verkkokaupan kautta tilatuissa kellopuhelimissa on esiasennettuna Xploran SIM-kortti, joka aktivoidaan heti tilauksen yhteydessä. Tilaus ei lähde varastoltamme ennen kuin liittymä on aktivoitu sähköpostilla toimitetun aktivointilinkin kautta. Löydät lisää tietoa liittymistä ja liittymäehdoista täältä.

Yhteystietojen muuttaminen tilaukselle.

Mikäli olet tilannut kellopuhelimen ja UPS toimittaa tilauksesi, voit olla yhteydessä suoraan UPS:n asiakaspalveluun ja pyytää heitä vaihtamaan toimitusosoitetta.

Jos olet tilannut vain yksittäisen tarvikkeen tai SIM-kortin, toimitetaan tilauksesi kirjeitse ilman seurantatunnusta, jolloin toimitusosoitetta ei voida muuttaa.

Tilauksen peruuttaminen.

Mikäli olet tilannut kellopuhelimen, etkä ole vielä aktivoinut liittymää sähköpostitse tulleen aktivointilinkin kautta, voit peruuttaa tilauksesi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella.

Mikäli olet tilannut vain tarvikkeita, tilausta ei voida peruuttaa. Voit kuitenkin palauttaa tilatut tuotteet hyödyntäen 14 päivän vaihto-ja palautusoikeutta.

Tilauksen muokkaaminen jälkikäteen.

Valitettavasti tilauksen sisällön muokkaaminen (tuotteiden lisääminen tai poistaminen) ei ole enää mahdollista tilauksen maksamisen ja vahvistamisen jälkeen. Mikäli haluaisit lisätä tuotteita tilaukseesi, suosittelemme tekemään näistä uuden tilauksen. Ylimääräiset tuotteet suosittelemme palauttamaan tilauksen vastaanottamisen jälkeen.

Liittymän aktivointi kellon oston yhteydessä.

Kaikki xplora.fi-verkkokaupan kautta tilatut kellopuhelimet tulevat esiasennetulla Xploran SIM-kortilla. Liittymä aktivoidaan heti tilauksen yhteydessä erillisellä sähköpostilla tulevan aktivointilinkin kautta. Tuotteet eivät lähde varastoltamme ennen kuin aktivointi on tehty loppuun.

Mikäli olitte valinneet 12kk ennakkoon maksetun liittymän, pyydämme aktivoinnin yhteydessä maksukortin tietoja vain mahdollisia 12kk jälkeen tulevia liittymämaksuja varten.

Kellon ostaminen verkkokaupasta ilman liittymää.

Valitettavasti emme tällä hetkellä tarjoa mahdollisuutta hankkia kellopuhelinta xplora.fi-verkkokaupasta ilman liittymää.

Maksutavat

Verkkokaupassamme voit maksaa Klarnan kautta verkkopankki- tai korttimaksulla, laskulla tai osamaksulla. Tarjoamme mahdollisuuden maksaa ostoksesi myös MobilePaylla tai maksukortilla.

Kuponkikoodin käyttäminen verkkokaupassa

Mikäli sinulla on kuponkikoodi xplora.fi verkkokauppaan, voit käyttää sen ostoskorissa.

Lisää ensin tuotteet ostoskoriin. Tämän jälkeen siirry ostoskoriin ja syötä koodi “Käytä kuponkikoodi”-kenttään. Mikäli koodi on voimassa ja sinulla on oikeat tuotteet ostoskorissa, koodilla saatu alennus näkyy ostoskorin yhteenvedossa ennen loppusummaa.

Mikäli koodilla saa veloituksettoman tuotteen tai tuotteita, tuoteet voidaan lisätä automaattisesti ostoskoriisi koodin syöttämisen jälkeen ellei muuta ole ohjeistettu koodin yhteydessä.

Ahvenanmaan tilausten arvonlisäverot

Voitte tilata tuotteita Xploran verkkokaupasta normaalisti. Mikäli joudutte maksamaan arvonlisäveron kahteen kertaan, olkaa yhteydessä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeen kautta. Liittäkää yhteydenottopyyntöön mukaan todiste kahdesti maksetusta arvonlisäverosta, niin palautamme teille ylimääräisen maksun.

Toimituskulut

Alle 100€:n verkkokauppatilauksissa toimituskulut ovat 4,90€.

Yli 100€:n tilauksiin tarjoamme toimituksen veloituksetta.

Toimitustapa ja -aika

Verkkokauppatilaukset toimitetaan lähtökohtaisesti aina kotiinkuljetuksella. Toimitusaika on normaalisti 3-5 arkipäivää siitä, kun olemme vahvistaneet tilauksen. Kampanjoiden aikana tehtyjen tilausten saapuminen voi kestää hieman kauemmin.

Riippuen paketin koosta tilaukset toimitetaan UPS:n tai Postnordin välityksellä. Mikäli olet tilauksesi sisältää kellon tai useita tarvikkeita, toimittaa UPS paketin kotiinkuljetuksella. Jos taas olet tilannut yksittäisen tarvikkeen tai SIM-kortin, toimitetaan tilaus kirjeitse Postnordin toimesta.

Toimituksen seuraaminen

Mikäli tilauksesi sisältää kellon ja/tai useita tarvikkeita eikä tuotteet siten mahdu kirjeseen, toimittaa UPS tilauksesi sinulle kotiin. Saat UPS:lta paketin seurantakoodin tekstiviestitse, jonka kautta voit seurata pakettisi toimituksen etenemistä.

Jos olet tilannut yksittäisen tarvikkeen tai SIM-kortin, toimitetaan tilauksesi sinulle kirjepostilla ilman seurantakoodia.

Noutamattomat paketit/lähetykset

Paketit, jotka on toimitettu noutopisteeseen ja joita ei noudeta seitsemän (7) päivän kuluessa, palautetaan automaattisesti Xplora Mobilelle. Mikäli näin tapahtuu, Xplora pidättää maksetun toimituskulun eikä sitä siten hyvitetä asiakkaalle.

Huomioithan, että tilauksen peruutusprosessi ei käynnisty, jos pakettia ei vastaanoteta. Peruutuksesta tulee aina olla yhteydessä Xploran asiakaspalveluun yhteydenottolomakkeen kautta.

Kuljetusvauriot tai kuljetuksessa kadonnut paketti

Xplora Mobile vastaa tuotteista, jotka ovat vahingoittuneet tai hävinneet kuljetuksen aikana. Ilmoitus kuljetusvauriosta tulee tehdä kohtuullisessa ajassa ja viimeistään yhden kuukauden kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Kun lähetys vastaanotetaan, on tärkeää tarkistaa, että tuotteet eivät ole vaurioituneet kuljetuksessa. Suosittelemme, että asiakas huomauttaa kuljetusvaurioista kuriiria toimituksen yhteydessä, ja on tämän jälkeen yhteydessä Xploran asiakaspalveluun yhteydenottolomakkeen kautta.

Toimitusmaat

Xploran verkkokaupassa tehdyt tilaukset voidaan toimittaa koko Suomeen, myös Ahvenanmaalle.

Palautusoikeus

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen etämyyntiä koskeva oikeus peruuttaa kauppa 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Peruutusoikeus edellyttää, että tuotteet ovat olennaisesti muuttumattomia. Tämä tarkoittaa myös, että tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan. Voit kokeilla ja testata tuotetta asianmukaisella tavalla tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan varmistamiseksi 14 päivän ajan. Jos tuotteiden testaus ylittää perustellun ja tarpeellisen, asiakas vastaa lain mukaisesti tuotteen arvon alentumisesta.

Palautusohjeet

Mikäli haluat palauttaa tilaamasi tuotteen tai tuotteet, tulee tästä ilmoittaa Xplora Mobilelle viimeistään 14 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta.

  1. Täytä palautuslomake, jonka voit ladata täältä.
  2. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella ja liitä pyyntöön mukaan täytetty palautuslomake.
  3. Pakkaa palautettava tuote/tuotteet ja lähetä ne osoitteeseen Xplora/BBAB, Norra Industrigatan 5, 27430 Skurup, Sweden viimeistään 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen antamisesta. Huomioithan, että asiakas itse vastaa palautuksista aiheutuvista kustannuksista. Jos tuotteen palautus viivästyy merkittävästi Xplora ei ole velvoitettu hyvittämään tehtyä tilausta, ja tuote lähetetään takaisin asiakkaalle hänen kustannuksellaan.
  4. Maksu palautetaan käytetylle maksutavalle 5-10 arkipäivän kuluessa siitä, kun palautettu tuote on vastaanotettu ja palautus on hyväksytty.

Tuotetakuu

Kaikilla Xploran kellopuhelimilla, jotka on ostettu xplora.fi -verkkosivuilta, on 24kk tuotetakuu. Takuu kattaa vain sellaiset virheet, jotka täyttävät kuluttajansuojalain 15 a §:n mukaiset puutteet. Takuu ei esimerkiksi sisällä normaalista kulumisesta johtuvia virheitä.

Lasitakuu

Kellopuhelimen tuotetakuu ei yleensä korvaa käytössä rikkoutuneita näyttöjä. Koska monissa perheissä menoa ja meininkiä kuitenkin riittää, Xplora puhelimeen on mahdollista ostaa erikseen lasitakuu.

Lasitakuun sisältö pähkinänkuoressa:

  • Voimassa 12kk ostopäivästä
  • Uusi tuote, teknisesti vastaava tai parempi
  • Ei omavastuuta
  • Ei ikävähennystä
  • Pätee maailmanlaajuisesti. Korvaus myönnetään Suomessa.

Toimintaohjeet lasin rikkoutuessa:

  1. Ilmoitat tapahtuneesta lähettämällä viestiä osoitteessa https://support.xplora.com/hc/fi/requests/new. Täytä tiedot ja lisää kuva rikkoutuneesta lasista.
  2. Teemme vahinkoarvion. Jos vahinko kuuluu lasitakuun ehtojen piiriin, saat uuden samanlaisen tai uudemman mallin.
  3. Uusi tuote toimitetaan sinulle postitse.

Lue lisää lasitakuusta ja lasitakuun ehdoista.

Reklamaatiot

Reklamaatiotilanteissa voit olla yhteydessä Xploran asiakaspalveluun yhteydenottolomakkeella. Reklamaatio tulee tehdä mahdollisimman nopeasti siitä, kun virhe ilmenee. Reklamaation jälkeen tuote palautetaan Xploralle asiakaspalvelusta saatuja ohjeita noudattaen. Xplora vastaa kaikista reklamaatiosta koituvista kuljetuskustannuksista.